nuffnang ads

vortex

Tuesday, 5 August 2014

Aku Budak Baik..

Salam AIDILFITRI semua.. hari ni 5/8/2014 aku nak meluahkan ape yg terbuku di hati ni.. Ini semua tentang mempergunakan, dipergunakan, menggunakan dan ape sahaja yang melibatkan word ''GUNA''.. Serius beb..!! aku sekarang ni dalam situasi orang lain sedang mempergunakan aku untuk kepentingan diorang.. kalau sekali dua jadi bende ni aku tak kisah lagi beb.. tapi perkara ni boleh katakan selalu berlaku..sampai kadang-kadang macam nampak sangat macam nak kenekan aku. kadang-kadang tertanya aku pada diri sendiri.. "Aku ni baik sangat ke ..??" sampai orang lain boleh pijak dan tanpa rasa bersalah, sungguh berani mereka menggunakan aku.. Hakikat yang sebenarnye adalah aku taknak bergaduh atau bermasam muka..Lebih baik aku yang mengalah dan dalam keterpaksaan aku membuat kerja-kerja orang lain..:'(

Aku bukan taknak tolong.. Aku bukan taknak memberi bantuan bila diperlukan. Tapi bila seringkali pertolongan aku  dipertikaikan dan memanjang aku salah je di mata mereka, aku akan sakit hati dan pertolongan aku tersebut akan jadi tidak ikhlas.. Untuk apa jika kita tidak ikhlas?


Ntah laa..selagi aku tak keluar dari tempat ni, aku rasa sampai bila-bila pun situasi ni takkan berubah..Sampai bila aku boleh bertahan aku pun tak pasti.


Ya Allah, kau berilah aku ketenangan dan kedamaian di tempat kerja ku.. Aku ingin mencari rezeki dalam penuh keberkatan Mu Ya Allah.. Kau permudahkanlah urusan pekerjaan ku Ya Allah. Hindarilah aku dari segala hasad dengki manusia.


P/s : Sob...Sob..Sobb.. :'(



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...